Česká velkoobchodní a distribuční společnost ROSA market s.r.o. provozuje vlastní síť maloobchodních prodejen potravin pod značkou ENAPO a PRAMEN CZ. Po 20 letech prodeje v kamenných prodejnách společnost cítila potřebu inovace v podobě realizace e-shopu a věrnostního klubu. Pro výběr systému bylo klíčové, aby propojil svět prodejen s on-line světem nakupování a zákazníci měli přehled o všech svých nákupech na jednom místě. Společnost hledala dodavatele, který by dokázal doplnit stávající řešení o moduly e-shopu a věrnostního klubu s klientskou zónou a zrealizoval tak vizi společnosti.
Od nového e-shopu a věrnostního systému se očekával zejména tento přínos:
Věrnostní klub, který umožní registraci zákazníků v kamenné prodejně i na e-shopu a průběžný nárůst registrací
Motivace zákazníka k registraci a její usnadnění
Informace o nákupech na e-shopu a na prodejnách na jednom místě
Generování a uplatňování slevových poukazů
Generování personalizovaných digitálních věrnostních karet do mobilní peněženky zákazníka
Zapojení dalších společností do věrnostního programu a čerpání zákaznických bonusů u partnerů
Řešení věrnostního systému a e-shopu bylo postaveno na platformě air&me, která slouží jako centrální úložiště všech dat: zahrnuje databázi údajů o zákazníkovi, včetně jeho nákupní historie v kamenných prodejnách i na e-shopu.
air&me zajišťuje centrální správu jak věrnostního systému, tak věrnostních poukazů. Stará se o ruční i automatizovanou tvorbu slevových poukazů, o generování digitálních věrnostních karet do mobilní peněženky, umožňuje tvorbu a správu promocí, které se následně projeví při nákupu na e-shopu. Všechna data jsou zpřístupněna přes on-line API dalším systémům společnosti.
Příběh implementace
Implementace se pod vedením NG retail s.r.o. zúčastnili týmy ROSA market s.r.o. a Solitea a.s., dodavatel centrálního řešení Navision, na který byla platforma integrována. Byly připraveny specifikace a projekty pro realizaci e-shopu a klubu s názvem YESPASS.
Cíle obou projektů byly naplněny – platforma air&me centrálně konsoliduje veškerá data související se zákazníkem: zahrnuje centrální databázi všech údajů o zákazníkovi, včetně kompletních nákupních transakcí uskutečněných na e-shopu i v kamenných prodejnách. Získána data jsou následně na míru připraveným reportingem analyzována a vyhodnocována. Provozovatelem e-shopu YESPASS je nyní společnost SMART myMONEY a.s.
Největší benefity
Spuštění e-shopu a vytvoření klientské zóny, kde zákazník s digitální či plastovou věrnostní kartou najde všechny informace a svoje účtenky z nákupů na kamenných prodejnách i e-shopu
Velký zájem zákazníků o registraci a o členství ve věrnostním klubu, nárůst registrací a prodejů díky aktivní komunikaci
Využití personalizovaných digitálních věrnostních karet YESPASS v Apple Wallet a Google Pay
Využití mobilní karty YESPASS jako infomačního kanálu o akcích pro zákazníky
Možnost přidat další věrnostní karty k účtu pro členy rodiny a jejich slučování
Slevové poukazy YESPASS uplatnitelné v prodejnách i na e-shopu
Aktivní komunikace se zákazníky včetně zasílání informačních sms, newsletterů a vyhodnocování reakce zákazníků
Odměny pro zaměstnance formou kreditu na platebních stravenkových kartách
Zaměstnanecká zóna – informace pro zaměstnance o benefitech, reporty o pohybech na stravenkové kartě
Věrnostní body získané v prodejnách ENAPO, Pramen a na e-shopu uplatnitelné u partnerů Pivní Anděl a Tankovna
Specializované reporty a statistiky
Výsledek
Veškerá data o účastnících věrnostního programu jsou díky air&me konsolidována na jednom místě, takže je možné ihned odměňovat zákazníky a zaměstnance. Z air&me jsou také odesílány sms o stavu zásilky či newslettery. Díky možnosti vydávání plastových i digitálních věrnostních karet YESPASS je evidován velký zájem o registraci, přínosem je okamžitá tvorba digitálních karet a slevových poukazů, zejména však jejich centrální správa. Díky air&me a YESPASS mohou zákazníci čerpat výhody i u partnerů.
„Pro společnost ROSA market s.r.o. představuje nový e-shop a věrnostní klub YESPASS zásadní změnu v přístupu k našim zákazníkům a komunikaci s nimi. Dokážeme nákupní chování zákazníků analyzovat, jsme tak schopni je nejen aktivně oslovovat, posílat adresné nabídky či informace, ale můžeme jim nabízet uplatnění získaných výhod i u našich partnerů a rozšířit tak možnosti odměňování za věrnost. Aktivní komunikace nám neustálé přináší nové členy věrnostního klubu. Rovněž naši zaměstnanci velmi oceňují načítání věrnostních bodů na stravenkové karty, které pak využijí při nákupu.“
Digitální věrnostní karty a slevové poukazy v mobilní peněžence
Zákaznická data z prodejen a e-shopu na jednom místě
NG Retail s.r.o.
NG Retail s.r.o je mladá společnost navazující na již 30letou tradici dodávek specializovaných SW řešení pro maloobchod - retail. Díky týmu zkušených seniorních konzultantů má ambici přinášet stávajícím i budoucím klientům řešení, které je ušito na míru jejich byznysu, vnáší do něj přehled, pomáhá ho akcelerovat a dále rozvíjet tak, aby bylo připraveno na změny, které přináší moderní retail. Jejím nejnovějším produktem je pokladna POS NG, která je v současné době nejmodernější na trhu a zvládne obsloužit jak non-foodový segment (móda, hračky, sport, tabák...), tak i prodej v oblasti fastfoodu.
MANUFAKTURA s.r.o.
ROSA market s.r.o. je tradiční, výhradně česká firma, jejíž prioritou je podpora a rozvíjení tradičního českého trhu s potravinami. Prostřednictvím sítě svých prodejen působí i v malých regionech a obcích, navazuje na provoz prodejen, které v těchto lokalitách dříve tradičně působily a zákazníci do nich docházeli a nadále dochází na každodenní nákupy čerstvých potravin. Důvěrně tedy zná regiony s jejich zvyky a zákazníky. Společnost ROSA market s.r.o. provozu je síť maloobchodních prodejen ENAPO a PRAMENCZ. V nabídce zboží najdou zákazníci jak produkty od největších dodavatelů a známých značek, tak také výrobky tradičních českých značek a regionálních dodavatelů. Rozmanitý sortiment obohacuje početná skupina výrobků vlastních značek AVE, Ríša, Lizy a Lizy Praktik.