Společnost NAY a.s. je největší specializovaný maloobchodní prodejce spotřební elektroniky na Slovensku. NAY nabízí svým zákazníkům členství v NAY Extra klubu a aplikaci Smart App do mobilního telefonu ke stažení. Díky aplikaci můžou získat výhodné členství ve věrnostním klubu, informace o stavu svého věrnostního konta a o marketingových akcích. Společnost však chtěla oslovit i ty zákazníky, kteří aplikaci nemají, rozhodla se proto využít nativních platforem Apple Wallet a Google Pay, prostřednictvím kterých by jim mohla nabídnout jak digitální věrnostní karty a slevové poukázky, tak dobíjecí dárkové karty s expirací.
Co bylo potřeba řešit:
Nabídnout zákazníkovi digitální věrnostní kartu jednoduše, přímo do mobilní peněženky
Oslovit větší počet zákazníků, zejména těch, kteří nechtějí do telefonu instalovat aplikace
Eliminovat plastové karty s čárových kódem pro identifikaci zákazníka
Informovat zákazníka o stavu věrnostního konta a o marketingových akcích bez jeho interakce push notifikací
Digitální karty jsou realizovány na platformě air&me, která zajišťuje generování a správu digitálních věrnostních karet do mobilní peněženky.
Platforma air&me se také stará i o automatizovanou tvorbu slevových poukazů a dárkových karet. Data o zákaznících a jejich nákupech poskytuje centrální ERP systém SAP. Odkazy pro stažení digitálních karet jsou dostupné v klientské zóně e-shopu a mobilní aplikaci. Karty jsou vizualizovány dle úrovně věrnosti – modrá, stříbrná a zlatá.
Příběh implementace
Implementace probíhala ve spolupráci se společností PeckaDesign, která je dodavatelem e-shopu a s IT oddělením společnosti NAY, které připravilo interface na SAP.
Byl připraven interface na SAP tak, aby data o zákazníkovi a jeho nákupech mohla být replikována ze SAP do air&me. V air&me byly následně vygenerovány digitální karty s designem odpovídajícím věrnostní úrovni zákazníka. Odkazy na stažení těchto karet přebírá e-shop a mobilní aplikace do klientské zóny zákazníků. Zákazníci si následně můžou digitální kartu nahrát z privátní klientské zóny na e-shopu do svých mobilních peněženek Apple Wallet nebo Google Pay. Design karty se v peněžence automaticky změní při dosažení vyšší věrnostní úrovně zákazníka.
Největší benefity
Oslovení většího počtu zákazníků a rychlejší komunikace
Zákazník má možnost výběru typu věrnostní karty - digitální vs. plastová
Zjednodušení procesu ověření zákazníka na pokladně
Zavedení dárkových karet s expirací nabitého kreditu
Zasílání slevových poukázek zákazníkům po nákupu
Možnost zasílání cílených notifikací zákazníkům dle úrovní věrnosti
Rozšíření řešení na český trh pro společnost Electro World
Pokročilý reporting ohledně využití slevových poukazů a dárkových karet
Výsledek
Digitální karty v mobilu, které jsou zákazníkům zprostředkovány díky platformě air&me, jsou dalším nástrojem pro oslovení zákazníků a aktivní komunikaci s nimi. Umožňují společnosti NAY posílat notifikace o připravovaných akcích a událostech. Samotní zákazníci mají okamžitý přehled o stavu svého věrnostního konta a bezprostředně po nákupu mohou dostávat slevové šeky generované na základě nákupu. Můžou rovněž využívat nabíjecí digitální dárkové karty s expirací, které je možné zakoupit na eshopu i na prodejnách.
„Digitální karty v mobilní peněžence nám umožňují zacílit na větší skupinu zákazníků, bezprostředně s nimi komunikovat, informovat je o marketingových akcích, o aktuální výši věrnostního konta a nabízet jim další výhody dle věrnostní úrovně, včetně slevových poukazů generovaných na základě nákupů. Ty můžou následně uplatnit v omnichannel režimu, jak na kamenné prodejně, tak na e-shopu.“
NG Retail s.r.o je mladá společnost navazující na již 30letou tradici dodávek specializovaných SW řešení pro maloobchod - retail. Díky týmu zkušených seniorních konzultantů má ambici přinášet stávajícím i budoucím klientům řešení, které je ušito na míru jejich byznysu, vnáší do něj přehled, pomáhá ho akcelerovat a dále rozvíjet tak, aby bylo připraveno na změny, které přináší moderní retail. Jejím nejnovějším produktem je pokladna POS NG, která je v současné době nejmodernější na trhu a zvládne obsloužit jak non-foodový segment (móda, hračky, sport, tabák...), tak i prodej v oblasti fast foodu.
NAY a.s.
NAY a.s. je největší specializovaný maloobchodní prodejce elektroniky na Slovensku, provozující síť 46 velkoformátových prodejen pod značkou NAY. Od r. 2014 vlastní a provozuje 40 prodejen elektroniky značky Electro World v Čechách.
Společnost je na trhu již 30 let a pravidelně získává ocenění v anketách „Obchodník roku“ pro nejlepšího maloobchodníka v kategorii Obchodník s elektronikou, nebo „Superbrands Award“ - ocenění dlouhodobé kvality, kterou nabízí svým zákazníkům.