loader image
Close
  • Řešení pro RETAIL
    • Pokladní systém
    • Marketingové řešení
    • Provozní řízení
  • Obory
  • Reference
  • Novinky
  • O nás
    • O společnosti
    • Náš tým
    • Kariéra
    • Certifikace
    • Partnerská řešení
    • Ke stažení
  • Kontakt
Helpdesk
  • +420 724 000 622
  • info@ngretail.cz
  • Po - Pá 8:00 - 16:30
  • Čeština
  • English
  • Čeština
  • English
  • +420 724 000 622
  • info@ngretail.cz
  • Mon - Fri 8:00 - 16:30
  • Řešení pro RETAIL

      Pokladní systém

      POS NG je moderní pokladní systém, který se plně přizpůsobí potřebám a požadavkům vašeho podnikání. A vy budete vědět o všem, co se děje ve vaší prodejní síti.

      Podrobnosti o produktu

      POS NG Web logo

      Moderní doplněk

      POS NG WEB , moderní doplněk pokladního systému POS NG, umožňuje prodej na libovolném místě ve vaší prodejně s využitím zařízení s OS Android.


      Podrobnosti o produktu

      Softwarové řešení pro retail air&me

      Marketingové řešení

      Dobrá adresná komunikace s vašimi zákazníky vám zajistí, že sek vám budou rádi vracet. S air&me budete mít všechny potřebné informace ihned k dispozici.

      Podrobnosti o produktu

      Provozní řízení

      Už žádné excelovské tabulky! Spolehněte se na moderní systém CRS NG pro kontrolu a řízení týmů na centrále, v terénu i na prodejnách.

      Podrobnosti o produktu

    • Pokladní systém
    • Marketingové řešení
    • Provozní řízení
  • Obory
  • Reference
  • Novinky
  • O nás
    • O společnosti
    • Náš tým
    • Kariéra
    • Certifikace
    • Partnerská řešení
    • Ke stažení
  • Kontakt
Facebook Linkedin Youtube Instagram
Softwarové řešení pro retail
  • Řešení pro RETAIL

      Pokladní systém

      POS NG je moderní pokladní systém, který se plně přizpůsobí potřebám a požadavkům vašeho podnikání. A vy budete vědět o všem, co se děje ve vaší prodejní síti.

      Podrobnosti o produktu

      POS NG Web logo

      Moderní doplněk

      POS NG WEB , moderní doplněk pokladního systému POS NG, umožňuje prodej na libovolném místě ve vaší prodejně s využitím zařízení s OS Android.


      Podrobnosti o produktu

      Softwarové řešení pro retail air&me

      Marketingové řešení

      Dobrá adresná komunikace s vašimi zákazníky vám zajistí, že sek vám budou rádi vracet. S air&me budete mít všechny potřebné informace ihned k dispozici.

      Podrobnosti o produktu

      Provozní řízení

      Už žádné excelovské tabulky! Spolehněte se na moderní systém CRS NG pro kontrolu a řízení týmů na centrále, v terénu i na prodejnách.

      Podrobnosti o produktu

    • Pokladní systém
    • Marketingové řešení
    • Provozní řízení
  • Obory
  • Reference
  • Novinky
  • O nás
    • O společnosti
    • Náš tým
    • Kariéra
    • Certifikace
    • Partnerská řešení
    • Ke stažení
  • Kontakt
Facebook Linkedin Youtube Instagram
  • Čeština
  • English
  • +420 724 000 622
  • info@ngretail.cz
  • Mon - Fri 8:00 - 16:30
POS NG

Pracuj jako senior konzultant v NG Retail

By Markéta Chovancová  Published On 20. 2. 2024

Pracuj jako senior konzultant maloobchodního a webového software v NG Retail s.r.o.

Obsazujeme pro nás velmi důležitou pozici – senior konzultant maloobchodního a webového software a rádi bychom přivítali v týmu někoho, kdo se chce neustále rozvíjet a hledá práci v super přátelském kolektivu. Aby to uchazeči měli jednodušší a dokázali si představit co takový senior konzultant dělá, rozsvítili jsme v zasedačce lampičku a vyzpovídali naše 2 kolegy, Adama a Miloslava, kteří na této pozici působí. Vznikl z toho velmi příjemný a pro mnohé možná i inspirativní rozhovor – posuďte sami.

 
Senior konzultant pokladního systému POS NG

 

1.      Na začátek si určitě pojďme říct, jaké kroky vás zavedly až do NG Retail s.r.o.?

Adam: Já jsem se do NG dostal klasickým náborem, kdy jsem dostal doporučení od mého kamaráda z dětství, který tady dlouhodobě pracuje. Jen tak při řeči se zmínil, jak to v NG funguje, a protože jsem byl zrovna nespokojený ve své bývalé práci, tak jsem to zkusil. Z pohovoru jsem měl dobrý pocit a ta práce se mi líbila. No a teď už jsem tady 8. měsíc a jsem stále spokojený.

Miloslav: U mě to bude trošku komplikovanější. Začínal jsem v roce 2014 ve firmě, ze které o pět let později vznikla společnost NG Retail s.r.o. Mezitím jsem pracoval i v jiných IT společnostech, takže když jsem nastupoval v červnu minulého roku do NG, tak jsem již věděl, co takový konzultant dělá.

2.      Takže jste už předtím na podobné pozici jako konzultant pracovali?

Adam: Já jsem pracoval taky pro softwarovou firmu, ale zabývali jsme se řešením aplikací pro multifunkční tiskárny. Pracoval jsem v oddělení podpory, takže nějaké zkušenosti s databázemi a webovými aplikacemi jsem měl.

Miloslav: Víceméně ano. Jediné, co bylo nové, byl kolektiv, ale jinak jsem věděl, do čeho jdu.

3.      To mě přivádí na otázku, jestli jste se setkali v NG s nějakým jiným typem databází nebo systémů?

Adam: V minulosti jsem taky pracoval s Microsoft SQL, ale jednalo se o trošku jinak postavené databáze. V NG pracujeme s databázemi, které jsou komplexnější. Já konkrétně řeším věrnostní programy u produktu air&me.

Miloslav: Vyzkoušel jsem x jiných typů databázových nástrojů, PostgreSQL, různé NoSQL databáze a jsem rád, že tady pracujeme s Microsoft nástroji. S jinými systémy pro retail jsem se setkal pouze okrajově.

4.      Pojďme se podrobně podívat na náplň práce jako senior konzultant. Zajímá mě, jaké úkoly třeba konkrétně řešíte?

Adam: Já pracuji se systémem air&me, který dokonale analyzuje koncového zákazníka a jeho nákupní zvyklosti. V praxi to funguje tak, že mám s klienty pravidelné status meetingy, kde si vždycky shrneme úkoly a co se zrovna řeší. Pokud se jedná o nového klienta, řeším s ním celý projekt od začátku až po implementace a spuštění. Mezi hlavní požadavky klienta patří práce na rozvoji aplikace nebo nějaký specifický požadavek, který je potřeba vyvinout. Já jsem ten, který naformuluje zadání, předá ho na vývoj a kontroluje, aby bylo vše včas dokončeno a nasazeno jak na testovací server, tak do ostrého provozu. Řeším samozřejmě i chyby v aplikaci. Zjednodušeně řešeno jsem takový koordinátor.

Miloslav: U mě je to víceméně podobné. Jsme vlastně takoví projekťáci, technici, support v jednom. Ideální stav pro konzultanta je, že vytvoří nějakou specifikaci projektu, tu předá na vývoj, paralelně řeší implementaci a instalaci prostředí s následným testem. K tomu všemu je ale potřeba přidat servis, který je součástí pracovní náplně. A jelikož jsou pokladní systémy otevřené, tak si konzultant pomáhá přidáváním svých funkcionalit, které tvoří pomocí skriptovacích jazyků, převážně SQL.

5.      Chápu to tedy tak, že kdyby šel požadavek přímo od zákazníka na vývoj, tak by to asi nefungovalo, že?

Adam: Přesně tak. Zároveň pokud uznám, že je v mých silách ten požadavek odbavit, tak se na to vrhnu sám. Jde třeba o nějaké scripty v databázi nebo účtenky v html. To si i nacením, odsouhlasím. Záležitosti, které přímo zasahují do zdrojového kódu produktu, samozřejmě řeší vývoj. Ale ty jednodušší věci si řeším sám, odbaví se to rychleji a zákazník je spokojenější.

6.      Zkuste popsat, jak vypadá takový klasický den v NG jako konzultant?

Adam: První zastávka je vždy u kávovaru. 😊 Pak si projdu e-maily a pokud tam něco hoří, určím si priority. Mrknu, jestli se z vývoje něco nevrátilo, jestli je potřeba něco otestovat. Tím, že mám s klienty ty pravidelné meetingy, tak mám motivaci věci posouvat a dotahovat a důležitá je i samotná příprava na schůzky. Když se mi něco vrátí z vývoje, otestuji a pokud je vše v pořádku, nasadím do produkce. Tím, že děláme v retailu, tak se změny nasazují mimo pracovní dobu, většinou brzo ráno nebo večer po zavíračce. Za chodu se nic nasazovat nesmí.

Miloslav: I když je v našich typických dnech trochu rozdíl, tak priority máme postavené stejně. Ale ten klasický den se tady nedá úplně paušalizovat. Neexistuje stereotyp. Jeden den má člověk službu, hlídá si hotline, řeší servis. Další dělám nějaké vývojové/implementační práce, případně mám schůzkový den nebo se v 5 ráno vydám do Prahy za zákazníkem.

7.      Co se týče plánování schůzek a rozhodnutí, ke kterému zákazníkovi jet dříve, do jaké míry ta autonomie pozice zasahuje a kde jste už svázaní tím, co přijde „z vrchu“?

Miloslav: Já vůbec nemám pocit, že bych byl nějak svázaný. Požadavky sice přicházejí z vedení, ale máme možnost si je regulovat. Pokud máme pocit, že je toho moc, tak si určíme priority a zbytek jde do backlogu. Nemám pocit, že bychom byli pod tlakem.

8.      Když jste do NG nastupovali, dostal vás někdo na starosti? Nebo vás hodili přímo „do vody“?

Adam: Mě zaučoval už zmíněný dlouholetý kamarád, takže to bylo fajn. Měl jsem samozřejmě i nějaké produktové školení, ale spíš jsem si dělal i hodně zápisků a byl jsem proaktivní, ptal jsem se. Konkrétně u mě platí, že pokud si to nevyzkouším a neosahám a třeba i nepokazím, tak si to prostě nezapamatuji. Taky mezi sebou sdílíme know-how, a to je hrozně fajn. Není tady nikdo, kdo by si ty informace schraňoval, a nějak využíval toho, že ví víc než ostatní.

Miloslav: Ze začátku jsem absolvoval nějaká školení, ale docela brzy jsem začal pracovat na jednotlivých úkolech, kde už jsem byl proaktivní a informace jsem si musel zjišťovat.

9.      NG dodává SW řešení pro největší značky v ČR jako je UGO, Super zoo, Tescoma nebo Sportisimo. Je lepší pracovat s takovými velkými klienty nebo jsou lepší menší firmy?

Miloslav: Mně se paradoxně pracuje líp pro ty větší firmy, protože se dočkám lepší podpory, často mám u zákazníka jednoho člověka, který na mé požadavky okamžitě reaguje. V menších firmách se člověk potká většinou přímo s majiteli, kteří více lpí na detailech a nemají na vás tolik času. 😊 Ale všechno má své výhody a nevýhody. Ve větší firmě se zase čeká na schválení delší dobu, musí to projít nějakým schvalovacím procesem. V zásadě ale platí to, že je to vždycky o lidech.

10.  Chápu. Ono se totiž může zdát, že u větších firem je ten proces komplikovanější a náročnější.

Adam: Nevnímám to tak. Nemám moc zkušeností s menšími firmami, dostal jsem na starosti spíše ty větší projekty. Vždycky je to ale o lidech, jak říká kolega. Nerozlišuji to. Každý klient má své požadavky, což je také dáno nabízeným sortimentem. Ale všechno se dá řešit.

Miloslav: Není se čeho bát, zákazníci jsou hodní. Tak to vnímám já. Samozřejmě se někdy najde někdo, s kým se spolupracuje hůř, například řeší nepodstatné detaily, kdy je potřeba se soustředit na podstatnější věci, ale to je spíš výjimka.

11.  Co nejvíc oceňujete na vedení a svých kolezích?

Miloslav: Lidský přístup. Pochopení, není tady nikdo, kdo by mi házel klacky pod nohy nebo mi nějak otravoval život. Taky se mi líbí, že se pro nás pořádají různá školení a vedení se nás vyloženě ptá, jaké školení bychom rádi absolvovali.

Adam: Kolega má pravdu, je to lidský přístup, kamarádské prostředí, co se týče kolegů ale i vedení. Na šéfa se můžu kdykoliv s čímkoliv obrátit. A školení jsou super, jsem rád, že se snaží rozvíjet naše schopnosti i tímto způsobem.

12.  Takže ta chemie tady funguje, to je super. 😊 To vás asi práce v takovém prostředí baví, že?

Miloslav: Určitě. Hlavně ta práce je rozmanitá, není to stereotyp. Jeden den se třeba věnuji kódování, další den mám schůzkový. 3 roky jsem dělal čistého vývojáře a nebavilo mě to. Respektive bavilo, ale 2 dny z týdne už jsem trpěl, protože to bylo pořád to samé. Hrozná nuda.

Adam: Já souhlasím, super kolektiv a ta rozmanitost, že člověk nedělá každý den to samé.

13.  A poslední otázka, asi ta nejdůležitější: Co by uchazeči na pozici senior konzultant rozhodně nemělo chybět?

Miloslav: Určitě by měl alespoň obecně znát SQL dotazování, bez toho to nejde. Jinak ho všechno ostatní naučíme. Ale pokud můžu mluvit sám za sebe, tak by mu určitě neměl chybět tah na bránu a taky zkušenosti s vedením projektů. Hlavně ale musí chtít a musí ho to bavit.

Adam: Měl by mít základní povědomí o problematice serveru a databázích. Základ každopádně je, aby měl chuť a bavilo ho to, potom se dá naučit cokoliv, obzvlášť když je ten člověk šikovný. Ještě bych možná doplnil, že by měl umět se zákazníkem probrat jeho požadavky a správně tak formulovat zadání. A třeba ho i uklidnit, když něco neběží podle jeho představ.

Pánové, moc děkujeme za skvělý rozhovor a přejeme nejen spoustu úspěchů, ale taky spoustu bezvadných nových kolegů!

 

Chcete se také přidat k našemu týmu?

Kontaktujte nás

O NG Retail

Jsme mladá společnost navazující na již 30letou tradici dodávek specializovaných SW řešení pro maloobchod – retail. Díky týmu zkušených seniorních konzultantů má ambici přinášet stávajícím i budoucím klientům řešení, které je ušito na míru jejich byznysu, vnáší do něj přehled, pomáhá ho akcelerovat a dále rozvíjet tak, aby bylo připraveno na změny, které přináší moderní retail. Jejím nejnovějším produktem je pokladna POS NG, která je v současné době nejmodernější na trhu a zvládne obsloužit jak non-foodový segment (móda, hračky, sport, tabák…), tak i prodej v oblasti fast foodu.

Hledáte spolehlivé řešení, které Vám usnadní každodenní práci a zároveň dá náskok před konkurencí? Kontaktujte nás!

info@ngretail.cz

+420 724 000 622

Facebook-f Youtube

Věrnostní program pro UNI HOBBY
Věrnostní program pro UNI HOBBY na platformě air&me
Předchozí článek
Pokladní systém odpovídající potřebám zákazníků
Omnichannel komunikace air&me 1.5
Další článek

NG Retail s.r.o.

Sedmdesátá 7055, 760 01 Zlín
info@ngretail.cz
+420 724 000 622

Facebook Linkedin Youtube Instagram
NG Retail s.r.o. 2021 | Všechna práva vyhrazena
Zásady ochrany osobních údajů
Oznámení o protiprávním jednání
Politika bezpečnosti informací
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
ULOŽIT A PŘIJMOUT
Tento web používá k personalizaci reklam soubory cookies, které mohou sbírat některé vaše osobní údaje.SouhlasímOdmítnoutZásady ochrany osobních údajů