Společnost TESCOMA s.r.o., která je předním výrobcem, distributorem a prodejcem kuchyňských potřeb, provozuje síť vlastních i franšízových prodejen v Čechách, na Slovensku, v Maďarsku a Polsku. Cílem projektu nasazení nového pokladního řešení POS NG bylo sjednotit pokladní systémy vlastních prodejen napříč státy a mít pod kontrolou jejich vývoj, aby všechny funkcionality v rámci omnichannel přístupu k zákazníkovi, které s pokladním systémem velmi úzce souvisí, byly k dispozici ve všech zemích ve stejném rozsahu a kvalitě.
Co bylo potřeba řešit:
Sjednotit pokladní řešení napříč státy ve vlastních prodejnách
Připravit jednotný interface na centrální ERP SAP
Využít primárně stávající hardware pokladen pro POS NG
Napojit platební terminály A3 Soft, UCB (UnicreditBank) do POS NG
Implementovat fiskální řešení v Maďarsku, Polsku a na Slovensku
Lokalizovat POS NG dle preferovaných jazyků v dané zemi (PL, HU, SK)
SJEDNOCENÍ PRODEJNÍCH A LOGISTICKÝCH PROCESŮ NAPŘÍČ STÁTY A PŘÍMÁ INTEGRACE NA CENTRÁLNÍ SAP
ON-LINE INFORMACE O PRODEJNÍ SÍTI V KAŽDÉ ZEMI
MINIMALIZACE ČASU PRO ZAŠKOLENÍ PERSONÁLU
RYCHLÉ VYŘIZOVÁNÍ E-SHOPOVÝCH REZERVACÍ
Řešení
Pro naplnění cílů projektu bylo zvoleno pokladní řešení POS NG s NG Centrálou pro centrální konfiguraci a monitoring SW a HW pokladen vč. periferií v prodejní síti. POS NG bylo připraveno ve standardní funkcionalitě, požadovaný cílový stav byl dosažen konfigurací příp. menšími vývojovými úpravami.
Napojení na SAP a na e-shop bylo realizováno projektově. Díky ERPKonektoru s API bylo připraveno přímé propojení POS NG <–> SAP a POS NG <–> E-SHOP. Data z celé obchodní sítě napříč státy se v reálném čase zobrazují a vizualizují na webovém NG Portále dostupném odkudkoliv. Zde jsou zároveň k dispozici i přehledové a kontrolní reporty, které umožňují analyzovat prodejní situaci v prodejnách v různých státech. Portál zobrazuje i servisní status replikací dat z/do SAPu pro IT oddělení.
Příběh implementace
Implementace pokladny POS NG byla provedena dle připravené projektové funkční specifikace pro CZ, SK, HU a PL, která vznikala na společných workshopech NG Retail a IT TESCOMA. Na projektu se podíleli i country manažeři za jednotlivé státy.
Spolupráce byla velmi intenzivní, otevřená a vstřícná. Hlavním partnerem v době implementace bylo zejména IT TESCOMA, které připravovalo interface na ERP SAP a které realizovalo i přípravu pro napojení e-shopu do POS NG. Dalším partnerem byla společnost A3 Soft, která zajišťovala dodávku HW pokladen na vybrané prodejny a platebních terminálů. Průběh implementace byl díky vstřícnému, otevřenému a konstruktivnímu jednání týmů NG Retail a TESCOMA zcela hladký, byl dodržen stanovený harmonogram pro spuštění pilotní prodejny v Čechách. Po pilotním provozu následoval rollout do všech prodejen v ČR, poté pilot a rollout v Maďarsku. Aktuálně probíhá rollout řešení v Polsku a příprava pilota pro Slovensko.
Největší benefity
Jednoduchost a intuitivnost obsluhy pokladny
Jednotný pokladní systém na vlastních prodejnách ve všech státech s jednotnou a přímou integrací na SAP
Přehled o maloobchodních prodejnách napříč státy na jednom místě
Čerpaní bodů v rámci TESCOMA klubu
Uplatnění slevových a dárkových poukazů
Vyřizování rezervací z e-shopu na prodejně
Jednoduchost instalací, konfigurací a správy pokladen pro IT TESCOMA – vše na jednom místě
Připravenost pokladního řešení na integraci věrnostního systému
Využití stávajícího HW, vč. platebních terminálů a napojení na banku, využití fiskálních řešení stávajících partnerů
Nový HW pokladen s grafickým zákaznickým displejem umožňuje oslovovat zákazníka s reklamními informacemi, nabízet související produkty k nákupu, či zobrazovat účtenku
Výsledek
S POS NG je prodej jednoduchý a intuitivní, obsluha jej zvládá po krátkém zaškolení zcela bez problémů. Díky API integraci dokáže POS NG vyřizovat e-shopové rezervace zboží bez nutnosti podpůrných aplikací. POS NG umí také uplatnit nabyté body v rámci věrnostního programu „TESCOMA klub“ a dle výše nákupů generuje hodnotové slevy nebo dárkové karty. Přímé napojení pokladen POS NG na systém SAP umožňuje rychlý a bezproblémový datový přenos. Portál a reporty na míru zobrazují a analyzují situaci v celé prodejní síti napříč všemi státy v reálném čase.
„Díky POS NG a jeho integraci s moderním e-shopem a věrnostním programem dokážeme zákazníkovi nabídnout vyšší úroveň služeb – dnes často skloňovaný Omnichannel. Přímé napojení na SAP umožňuje centrální správu katalogu zboží, cenotvorbu, přesné řízení zásob a automatické účtování prodejů. Z pohledu IT je jednotnost SW na všech prodejnách ve 4 státech obrovskou výhodou. Můžeme současně vyvíjet a nasazovat úpravy napříč všemi prodejnami a státy. Nové funkce systému budou tak snadno dostupné ve všech zemí najednou. Dalším nezanedbatelným benefitem je možnost centralizování servisní podpory prodejen v režimu 24/7.“
NG Retail s.r.o je mladá společnost navazující na již 30letou tradici dodávek specializovaných SW řešení pro maloobchod - retail. Díky týmu zkušených seniorních konzultantů má ambici přinášet stávajíCím i budoucím klientům řešení, které je ušito na míru jejich byznysu, vnáší do něj přehled, pomáhá ho akcelerovat a dále rozvíjet tak, aby bylo připraveno na změny, které přináší moderní retail. Jejím nejnovějším produktem je pokladna POS NG, která je v současné době nejmodernější na trhu a zvládne obsloužit jak non-foodový segment (móda, hračky, sport, tabák...), tak i prodej v oblasti fastfoodu.
Společnost TESCOMA je přední česká značka, která je již 30 let významným hráčem na trhu s domácími potřebami. Kromě velkoobchodu provozuje i 125 vlastních maloobchodních prodejen v Čechách, na Slovensku, v Maďarsku a v Polsku. Své produkty dodává i do několika desítek partnerských prodejen. TESCOMA je výrobcem originálních kuchyňských potřeb, které navrhují a testují čeští designéři v Design centru ve Zlíně, kde také sídlí centrála společnosti. Řada výrobků TESCOMA nese označení světový patent a mnoho z nich získalo prestižní ocenění za design, jako jsou RED DOT DESIGN AWARD nebo German Design Award. Zboží značky TESCOMA je distribuováno do 130 zemí světa.